To box or not to box? Συνδρομητικά κουτιά, ναι, όχι και γιατί...

Στα δύο προηγούμενα post έγραψα για τα συνδρομητικά κουτιά δύο εταιριών που μπήκα στον κόπο να δοκιμάσω (δες εδώ & εδώ). Αφήνοντας τις μέρες να περάσουν (και δοκιμάζοντας τα καλλυντικά που μου έστειλαν) προσπαθώ να δω αντικειμενικά αν αυτή η υπηρεσία τελικά συμφέρει ή όχι.

Για όσες/όσους δεν γνωρίζουν τι είναι τα συνδρομητικά κουτιά, εν συντομία, μια περιγραφή.
  • Η υπηρεσία αυτή αφορά την αποστολή ενός κουτιού δειγμάτων (και κάποιων full size)   καλλυντικών προϊόντων ή ειδών προσωπικής υγιεινής, μηνιαία και με κόστος 10-12ευρώ (για 5 έως 7 προϊόντα).
  • Υπάρχει η δυνατότητα αγοράς μόνο για ένα μήνα αλλά και για περισσότερους.
  • Ο συνδρομητής συμπληρώνει ένα ερωτηματολόγιο, το οποίο αποτελεί και το προφίλ του, στο οποίο εκτός από ερωτήσεις που αφορούν την κατάσταση π.χ. της επιδερμίδας ή των μαλλιών, υπάρχουν και ερωτήσεις "οικονομικού" περιεχομένου (όπως π.χ. πόσα χρήματα ξοδεύουμε για καλλυντικά, από που προτιμάμε να ψωνίζουμε). Το περιεχόμενο του κουτιού, βασίζεται σε αυτό το προφίλ.
  • Το περιεχόμενο του κάθε κουτιού είναι άγνωστο στον συνδρομητή και αποκαλύπτεται μετά την αποστολή
  • Μετά την παραλαβή των προϊόντων, ο συνδρομητής καλείται να συμπληρώσει ένα ερωτηματολόγιο για το κάθε προϊόν που δοκίμασε

Πέρα από το κουτί, οι εταιρίες αυτές έχουν και e-shop στο οποίο ο καταναλωτής μπορεί να αγοράσει τα προϊόντα που δοκίμασε. Επίσης, δίνονται κίνητρα αγοράς με μορφή πόντων, οι οποίοι πόντοι εξαργυρώνονται σε νέες αγορές.

Ακούγεται εύκολο και δελεαστικό, ιδιαίτερα αν δει κανείς τα περιεχόμενα κουτιών, προηγούμενων μηνών. Ωραίες συσκευασίες, ονόματα γνωστών οίκων, πλούσιο περιεχόμενο. Γιατί όμως αρχίζω να έχω δεύτερες σκέψεις;

Να το πάρω ή να μη το πάρω τελικά;


Νομίζω ότι όλα ξεκίνησαν από ένα άρθρο που διάβασα πριν από κάποιους μήνες (το οποίο δυστυχώς δεν έχω κρατήσει) σχετικά με την αξία της γνώμης μας και των στοιχείων μας. Τι εννοώ; Σκεφτείτε λιγάκι τα στοιχεία που μοιράζετε σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το facebook π.χ. ξέρει την ηλικία σας, ποιες ταινίες σας αρέσουν και ποιες όχι, ποιες εταιρίες καλλυντικών προτιμάτε καθώς και πλήθος άλλων πληροφοριών. Μπορείτε να φανταστείτε πόσο πολύτιμα είναι αυτά τα στοιχεία σε κάποιες εταιρίες; Πείτε για παράδειγμα ότι εσείς δηλώνετε ότι λατρεύετε την σοκολάτα. Η κολλητή σας, τα παγωτά. Αν μία γαλακτοβιομηχανία είχε αυτά τα δεδομένα θα της ήταν σαφώς ευκολότερο να πουλήσει τα προϊόντα της, στέλνοντας στην κάθε μια σας προσφορά για το προϊόν που σας ενδιαφέρει. Η εταιρία λοιπόν έχει κερδίσει χρόνο (και άρα και χρήμα) αφού θα προωθήσει τα προϊόντα της εκεί που πρέπει, έχοντας μεγαλύτερες πιθανότητες να πουλήσει.

Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τα κουτιά. Δίνουμε την γνώμη μας, η οποία είναι πολύτιμη για εταιρίες καλλυντικών (που στην πραγματικότητα δεν πουλάνε είδη πρώτης ανάγκης) και μάλιστα πληρώνουμε κιόλας. Θα μου πείτε, το κόστος είναι πολύ μικρό, 10-12ευρώ. Επίσης, σου στέλνουν κάποια προϊόντα σε full size, προϊόντα που ίσως δεν θα αγόραζες μόνη σου. Αν το δείτε όμως λογικά, το πραγματικό κόστος για τις εταιρίες είναι ελάχιστο. Είναι τόσο μικρό, που αντίστοιχα προϊόντα δίνονται δωρεάν σε περιοδικά.

Γιατί όμως, έχοντας γράψει όλα τα παραπάνω, έχω κάνει μία τρίμηνη συνδρομή σε μία από τις 2 εταιρίες; Επειδή όσο και αν προσπαθώ να το δω αντικειμενικά, το συναισθηματικό υπερτερεί. Γιατί το στοιχείο της έκπληξης, η όμορφή συσκευασία, το αρωματισμένο χαρτί, με κάνουν να νιώθω όμορφα, και ας με πιάνουν οι τύψεις μου μετά.

8 comments:

  1. Σου εχω βραβείο για το μπλογκ σου! Δες εδώ! http://allthings4beauty.blogspot.gr/2013/10/liebster-blog-award-pt2.html

    ReplyDelete
  2. Πραγματικά, μέσα σε λίγες γραμμές έχεις αποτυπώσει τέλεια την αλήθεια! Έχεις πολύ δίκιο σε όλα...Και η τελευταία πρόταση με εκφράζει απόλυτα,,,Και το έχω σκεφτεί πολλές φορές...
    Φιλάκια πολλά! :)

    ReplyDelete
  3. Κάπως έτσι τα σκέφτομαι ώρες ώρες και προσπαθώ να παίρνω ήρεμα αποφάσεις. Άλλα είναι η ρημάδα η ματαιοδοξία που δε σ'αφήνει κάποιες φορές.

    ReplyDelete
  4. addiction το είπαμε...μας δελεάζει αναμφίβολα το γεγονός να είμαστε ανάμεσα στις "ακρίδες" που θα τα αποκτήσουν...my goodmorning & kisses

    ReplyDelete
  5. Καλημέρα και φιλιά! Μπα, η αλήθεια είναι ότι δεν είμαι καθόλου ανταγωνιστική. Η πλεονεξία νομίζω φταίει περισσότερο, να έχεις και το ένα, να έχεις και το άλλο και εκείνο και το έτσι και το αλλιώς. Ουφ!

    ReplyDelete
  6. Οι εταιρείες που συμμετέχουν στα κουτάκια όχι μόνο δίνουν τα προϊόντα/δείγματα αλλά πληρώνουν και για τη συμμετοχή τους σε αυτά! Οπότε, μάλλον είναι σημαντικά τα οφέλη τους από τη διαφήμιση που κάνουν!

    Πάντως κι εγώ σχετικά πρόσφατα ανακάλυψα ότι υπήρχαν κουτάκια στην Ελλάδα και ακόμα μου αρέσουν και τα κυνηγάω, θα μου περάσει όμως, πού θα πάει!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Πολύ σωστά! Κανείς δε διαφημίζεται τζάμπα! Οι συνδρομητικές υπηρεσίες τέτοιου τύπου νομίζω βασίζονται στην περιέργειά μας για κάτι καινούριο, στην μικρή πλεονεξία που κρύβει η κάθε μια μέσα της και στην "ελαφριά" σκέψη "Κοίτα τι παίρνεις με 10ευρώ". Το πόσο λάθος είναι αυτό το έζησα χθες σε επίσκεψη σε μεγάλο φαρμακείο της περιοχής μου. Ζήτησα δείγμα από την BB της Vichy. Η υπάλληλος δεν είχε δείγμα, αντ' αυτού μου έβαλε σε δύο βαζάκια αρκετή ποσότητα (ανάλογη με travel size) και από τις 2 αποχρώσεις για να το δοκιμάσω με την ησυχία μου και να αποφασίσω. Και δεν πλήρωσα τίποτα. Απλά ζήτησα το αυτονόητο, να δοκιμάσω κάτι πριν το αγοράσω. Τις καλημέρες μου και καλώς σε βρήκα :)

      Delete
  7. Έτσι ακριβώς είναι τα πράγματα όπως τα λες, αλλά κι εγώ όταν βλέπω τις συνδρομές να ανοίγουν κάτι παθαίνω :)
    xx

    ReplyDelete

I absolutely love to read your comments even though I don't get to respond to all of them. Still, I promise to hop over for a visit...