Περι Ζωγιανών

Στην Ξηροκρήνη που μεγάλωσα, το όνομα του μεγαλοκλεφτρονιού σπιτιών της περιοχής είναι ακόμα γραμμένο στους τοίχους των εργατικών κατοικιών. Στην πολυκατοικία μου έμενε ένα πρεζάκι που το σηκώναμε από τις σκάλες και το πηγαίναμε σπίτι του, όποτε ήταν λιώμα. Συνήθως του έπεφταν τα σκουπίδια στις σκάλες και γέμιζε ο τόπος ξινισμένο γάλα. Σε ένα άλλο διαμέρισμα έμεναν Κύπριοι φοιτητές και τα βράδια του καλοκαιριού μυρίζαμε τα ντουμάνια στο μπαλκόνι. Θυμάμαι την μαμά μου να μας φωνάζει, ελάτε να δείτε έχουν γύφτικο πανηγύρι, το πάρκο γέμιζε κόσμο, τα πεντοχίλιαρα γέμιζαν στην κυριολεξία κουβάδες που ήταν αφημένοι μπροστά στα πόδια των μουσικών, οι γύφτισσες χόρευαν τσιφτετέλια και οι γύφτοι καμάρωναν με όπλα να εξέχουν από τα σακάκια τους. Στο πάρκο δεν μέναμε ποτέ βράδυ γιατί είχαν δουλειές κάποιοι «μεγάλοι» και μας έδιωχναν. Κάποτε τρεις γύφτοι έδερναν έναν πιτσιρικά που ήταν ήδη λιώμα, αυτός έσκαγε επάνω τους σαν το σακί και φώναζε Φρόσω. Καμιά αστυνομία δεν ήρθε. Κανείς δεν πήγε να τον βοηθήσει. Μετά από ώρες σηκώθηκε, μάζεψε τα ματωμένα του ρούχα και έφυγε. Όλοι είχαν και από ένα συγγενή στον Δενδροπόταμο. Το γυμναστήριο του σχολείου μύριζε πάντα κάτουρο. Στην αυλή βρίσκαμε κόσμο να κοιμάται. Μετά έγινε ένα γυμνάσιο, άνοιξε ένας νέος δρόμος με πολύ κίνηση και η βραδινή βάρδια χαιρετούσε τις κοπέλες που έκαναν πιάτσα. Δεν μας έκλεψαν ποτέ το αμάξι γιατί ο πατέρας μου ήταν παιδικός φίλος με τον αδελφό του τύπου που είχε «ειδικότητα» στα αυτοκίνητα. Κοντά μας, η μαύρη αγορά, περιοχή Βαρδάρη. Ξέπλυμα ανταλλακτικών που «εισάγονται από Γερμανία». Έντεκα με μία οι δρόμοι γέμιζαν με φορτηγά. Πολύς ελεύθερος χώρος για παρκάρισμα και τα μπουρδέλα λίγο πιο κάτω. Τα βράδια θυμάμαι ότι πήγαινα μόνο από εκεί που είχε φώτα. Αλλά θυμάμαι και τις γυναίκες που κοίταζαν μέσα από το τζάμι και χαμογελούσαν πονηρά στον παππού μου, στον πατέρα μου και μετά στον φίλο μου. Έχω έντεκα χρόνια που έφυγα από εκεί. Τώρα τα μαγαζιά έχουν πινακίδες στα ρώσικα και το βράδυ κυκλοφορούν Mercedes με φυμέ παράθυρα. Πέρυσι ένας κατέβασε την βιτρίνα του πατέρα μου, έτσι χωρίς λόγο. Στην αστυνομία ήρθε ο αδελφός του, ήταν και οι δύο τους κόκκαλο, έχουν κοντά ένα χρόνο στην Ελλάδα και δεν βρίσκουν δουλειά πουθενά. Θέλετε να ασκήσετε μήνυση; Τι μήνυση, σε ποιον; Για ποιο λόγο; Οι παλιοί μας γείτονες παραπονιούνται για τους πυροβολισμούς.
Η γειτονιά είναι η ίδια εδώ και 30 χρόνια. Αλλάζουν μόνο τα πρόσωπα.

17 comments:

  1. Ένα ακόμα "άβατο" που περιμένει να το ανακαλύψουν οι Πρετεντέρηδες; Εντάξει, στην επόμενη φορολογική καταιγίδα μπορεί να έρθει και η σειρά της συγκεκριμένης περιοχής για να απασχολήσει τα κανάλια. Και φυσικά όλοι θα εκφράσουν την απορία και τον αποτροπιασμό τους -κανένας δεν θα τα έχει δει όλα αυτά, πριν.

    Εγώ πάντως ξέρω πως όπου μπλέκονται μπάτσοι είναι πάντα για κακό. Μια φορά τους χρειαστήκαμε για να ξεφορτωθούμε κάποιον "λιώμα" που την έπεφτε σε ένα κοριτσάκι και όταν σταμάτησε, κατά τύχη, το περιπολικό ανακουφιστήκαμε. Για λίγο μόνο. Μετά ανακαλύψαμε πως η πρόθεσή τους ήταν να μπουζουριάσουν εμάς και να αφήσουν το κοριτσάκι με τον "λιώμα".

    Αυτή είναι η δική μου πραγματικότητα και δεν πρόκειται να αλλάξει από την εφαρμογή της αυθεντίας των άλλων πάνω στο κεφάλι μου.

    ReplyDelete
  2. Αργεί αυτή η περιοχή.
    Υπάρχει επετηρίδα.
    Στη σειρά σας παρακαλώ!
    Εδώ είναι Κράτος!

    ReplyDelete
  3. Ζωνιανά λέγονται πάντως.

    ReplyDelete
  4. To ξέρω niemandrose. Επίτηδες το έχω γράψει έτσι :)

    Μπα Moto ο δενδροπόταμος δεν αποτελεί άβατο. Εκκαθαρισμούς κάνουν πότε πότε . Και κομάντα πάνε. Όταν πέφτει σε "ακροαματικότητα" η ΕΛ.ΑΣ. όταν μαλώσει κάποιος Rom με τους μπάτσους... Το κακό είναι ότι οι Rom δεν κάνουν για μπράβοι των μεγάλων και έτσι δεν είναι πολύ δημοφιλείς.

    Godot :) Μη νομίζεις εγώ μια χαρά περνούσε και έτσι. Εμένα το τρίκυκλο, μου είναι παιδικό βίωμα.

    ReplyDelete
  5. Ε, αυτό λέω κι εγώ παιδί μου. Τα Εξάρχεια είναι τίγκα στους μπάτσους αλλά είναι άβατο. Κι εκεί, από οτι λες -ψιλοάβατο μου κάνει.

    ReplyDelete
  6. μπα δεν παιζει συγκριση ρε τομμυ. δενδροποταμος ειναι οι"γυφτοι" οι δικοι μας που ολοι πανε για ψωνια κλπ κλπ τα ξερουμε.(τιποτα αθωο.ισα-ισα)

    στα ζωνιανα και στα λειβαδια (που για καποιο λογο τα ξεχνανε ή δεν τα ξερουν ακομα) τα πραγματα ειναι διαφορετικα. πολυ διαφορετικα. και η μεγαλη διαφορα ειναι οτι ο κεφαλογιαννης κι ο σμποκος τους καλυπτουν εδω και χρονια. ξερω ιστοριες που τυχαν σε κοντινα προσωπα που θα φρικαρεις. οχι τωρα.απο εικοσι χρονια και βαλε. τυποι να κανουν "ζημια" σε μαγαζι και να αφηνουν μια χειρομβοβιδα και να φευγουν.και διπλα να παιζουν πιτσιρικια. καταλαβες τι εγινε μεχρι να καταλαβουν αν εχει βγει η ασφαλεια η οχι. ασε που ολοι κατεβηκαν στο περαμα εφραξαν και οτι χωραφι γουσταραν και δεν μπα να το εχει η οικογενεια σου απο τους ενετους πισω δεν το παιρνεις. ουτε το ζητας δηλαδη. μεχρι και στο δρομο μιας παραλιας εβαλε ο αλλος μπαρα επειδη περναει διπλα απο το χωραφι του το οποιο κι αυτο εκλεψε.ακομα το κλαιει ο κανονικος ιδιοκτητης.κι αυτα μολις το καλοκαιρι που περασε.

    εγω χαιρομαι που κατεβηκαν κατω τα εκαμ. οχι πως θα γινει κατι.μπατσοι ειναι. αλλα καλο ειναι φανε και καμια σφαλιαρα κι αυτα τα μουνοπανα γιατι εχουν χαλασει ολοι την κρητη. εις βαθος. πραγματικα το εννοω συτο.

    ReplyDelete
  7. Δε διαφωνώ σε τίποτα από ότι λες. Το post αυτό μου βγήκε μετά από σχόλια στο post του Godot.
    Το μόνο που δεν θεωρώ τυχαίο είναι ότι τώρα έσκασαν τα εκαμ.Ούτε θα γίνει τίποτα, όπως δεν έχει γίνει χρόνια τώρα, όσες φορές και αν έχουν κάνει ντου στον Δενδροπόταμο.
    Ακριβώς γιατί εκεί από πίσω βρίσκονται αυτοι που βρίσκονται.

    Απλά στη γαμωχωρα που ζουμε υπάρχουν πολλες πραγματικότητες. Και όταν ακούω κόσμο να υστεριάζει για το πόσο σκατά είναι τα πράγματα εκεί κάτω εκνευρίζομαι. Εκεί κάτω κάνεις μόκο όταν οι άλλοι κάνουν ότι θέλουν.Δεκτό. Γιατί μήπως φέτος στη παραλία του αγ.κοσμά δεν τη πέφταν στις γριούλες οι μπράβοι που με το έτσι θέλω έκαναν μαγαζιά; Και τις έστειλαν και νοσοκομείο. Στην θεσσαλονίκη στην είσοδο της πολυκατοικίας μας έκαναν νταλαβέρι τα ντηλέρια και δεν μπορούσαμε ούτε να βγούμε ούτε να μπούμε. Και από αστυνομία τζίφος.

    ReplyDelete
  8. Έλα ρε αδερφέ -μη μου πεις τώρα πως πίστεψες οτι θα ρίξουν σφαλιάρες τα ΕΚΑΜ! Σε λίγο θα μου πεις οτι θα δείρουν οι ΜΑΤάδες τους Χρυσαυγίτες -μην τρελλαθούμε κιόλας!
    Εγώ φίλε για μερικούς σκοτωμούς χαίρομαι:
    1. Για όσους γίνονται μεταξύ μπάτσων και κουμπουροφόρων (κατά λάθος συνήθως).
    2. Για τα χουλιγκάνια που σφάζονται μεταξύ τους.
    3. Για μπράβους και αφεντικά νυχτερινών κέντρων που αλληλοσκοτώνονται.

    Ξεβρωμίζει ο κόσμος -έτσι νομίζω.

    Από την άλλη βέβαια -όταν οι μπασκίνες τρομάζουν παιδάκια που πάνε στο σχολείο (πέρα από τη γυμναστική που κάνουν για να δημιουργήσουν μελλοντικούς κουμπουροφόρους), αυτό είναι ξεφτιλισμένο, πούστικο και ελεεινό.

    ReplyDelete
  9. κυνηγάνε τα "τσικό", ποιους άλλους θα τρέχανε; Και τι να βγούνε να πούνε; Πόσοι μεγάλοι, "σοβαροί", "ευυπόληπτοι" και πιθανώς επώνυμοι είναι από πίσω από κάθε τέτοια σκατοκατάσταση;

    ReplyDelete
  10. Ναι, Μότο, καλό είναι να σκοτώνονται μόνοι τους όσοι έχουν παραβατική συμπεριφορά, να αδειάζουν και οι φυλακές σιγά σιγά ώστε να γλιτώνουμε από σεντόνια περί σωφρονισμού

    http://themotorcycleboy.blogspot.com/2007/11/blog-post.html


    αλλά και ρομαντικές δηλώσεις:

    «Οι κρατούμενοι είναι οι δικοί μας άνθρωποι που τιμωρούνται για την εκμετάλλευση που εμείς οι ίδιοι αναπαράγουμε. Εμείς τους πετάξαμε στα κελιά, ας μην τους αφήσουμε τώρα στην τύχη τους. Ή στην ατυχία τους.»

    Όσο για τους μπάτσους , ας πάνε στο διάολο. Γενικά οι μπάτσοι. Όλοι. Ακόμα και ο ένας που έτυχε να παραπλανηθεί νομίζοντας ότι θα προσφέρει στο κοινωνικό σύνολο. Αφού έγινε μπάτσος ας πρόσεχε. Λες και οι δουλειές που έχουμε όλοι μας δεν εξυπηρετούν εν μέρει όλες από κάποιο σάπιο τμήμα του συστήματος.


    Τι είναι αυτά; Περί ποιας ιδεολογίας πρόκειται και πιο είναι το νόημα της;

    ReplyDelete
  11. Καλώς τον puppet :D

    Κοίτα Lex, αυτά που γράφεις εδώ είναι τελείως άσχετα, προφανώς έχεις προσωπικό πρόβλημα με τον Motorcycle (αν δεν είναι η πρώτη φορά που σχολιάζεις εδώ είναι το πολύ η 2η και αυτή για να την πεις στον Μοτο) και από τα σχόλια που άφησες στο post του Godot φαίνεται ότι ο εγωισμός σου δυστυχώς δε σε αφήνει να καταλάβεις τι διαβάζεις.
    Θα σε παρακαλούσα το όποιο πρόβλημα έχεις με τον Μοτο να το λύσεις στο blog του ή μέσω mail.

    ReplyDelete
  12. Lex, ξαναδιάβασε το σχόλιό σου και σκέψου το. Εγώ δεν πρόκειται να συνεχίσω μια κουβέντα που βασίζεται στην προσωπική σου παράνοια και στη διαστρέβλωση όσων είπα.
    Κάνε μου τη χάρη και σκέψου λίγο ή κάνε τη χάρη στον εαυτό σου και πήγαινε σε κανέναν γιατρό.
    Και μην το συνεχίσεις εδώ μέσα -άντε μπράβο.

    ReplyDelete
  13. H αλήθεια είναι ότι αν και είχα δει το παραπάνω σχόλιο του MB από την πρώτη στιγμή που έγινε, προσπάθησα να το αγνοήσω για να μην μεταφέρω εδώ την διαφωνία που υπήρξε στο blog του godot αλλά και σε κάποια mails όπου ο ΜΒ είχε ξαναγράψει την παραπάνω άποψη (όχι τόσο αναλυτικά βέβαια).

    Λυπάμαι αλλά είμαι αδύναμος χαρακτήρας και δυσκολεύομαι να μην σχολιάζω κάτι που με ενοχλεί.

    Τουλάχιστον εδώ , υπάρχει διαφορετική τακτική από το comment moderation. Σου ζητείται ευγενικά (σχεδόν) να μην γράφεις την άποψη σου αν αυτή δεν αρέσει.


    Ωστόσο ακόμα και αν το σχόλιο μου είναι άστοχο (είναι;) καλύτερα θα ήταν να σκεφτείτε εσείς τα δικά σας γραφόμενα.

    Τις τελευταίες μέρες χαρακτηρίστηκα ρατσιστής, εμπαθής (2 φορές), αλαζόνας, παρανοϊκός.

    Οκ, δικαίωμα σας είναι να μην απαντάτε και να μην διεξάγετε διάλογο όταν δε γουστάρετε. Αλλά τι συμβαίνει με αυτό το αυτόματο ταμπέλιασμα όποιου δεν μας αρέσουν οι απόψεις του;

    Είστε ένα βήμα πριν το κυνήγι μαγισσών.

    Και μην λες σε μένα να μην το συνεχίζω ΜΒ
    Μην το συνεχίζεις εσύ.
    It takes two to tango

    Άλλωστε ποιος θα πάρει σοβαρά έναν παράφρονα ενάντια στις δικές σας απόψεις-θέσφατα;

    ReplyDelete
  14. Έχεις απόλυτο δίκιο σε ό,τι λες Lex.

    Πάω να κάψω καμια μάγισσα τώρα.

    ReplyDelete
  15. "Τουλάχιστον εδώ , υπάρχει διαφορετική τακτική από το comment moderation. Σου ζητείται ευγενικά (σχεδόν) να μην γράφεις την άποψη σου αν αυτή δεν αρέσει."

    Λάθος κατάλαβες Lex. Εδώ σου ζητείται αγενέστατα να μην μας τα πρήζεις λέγοντας τις ίδιες και τις ίδιες ασυναρτησίες. Αλλά ξέχασα -ο σεβασμός των άλλων δεν έχει καμιά σημασία για τους Μεσσίες κριτές των πάντων και πασών των Ρωσσιών.

    Συνέχισε λοιπόν -στο τέλος μπορεί και να μας πείσεις.

    ReplyDelete

I absolutely love to read your comments even though I don't get to respond to all of them. Still, I promise to hop over for a visit...