Κατόπιν απαίτησης του Marquee.

Επιχείρηση μάτια λοιπόν. Το οφθαλμολογικό νοσοκομείο ονομάζεται Centro International de Retinosis Pigmentaria Camilo Cienfuegos (δεν θα βρείς πληροφορίες για την μυωπία) και περιθάλπτει τόσο κουβανούς όσο και ξένους. Βρίσκεται στο Vedado της Havana σχεδόν πίσω από το κρίριο αμερικανικων συμφερόντων και είναι ένα κτίριο περίπου 15 ετών αλλά καλά διατηρημένο. Στις 05.06.2006 έχοντας την υποστήριξη των οικοδεσποτών μας δεν χρειάστηκε να πάρουμε ταξί και 9.30 είμασταν στην είσοδο. Μπαίνεις από την κεντρική είσοδο αλλά η υποδοχή είναι κάτι διαδρόμους μακρυά. Στην υποδοχή, η γραμματέας δεν μιλούσε αγγλικά, ούτε εγώ ισπανικά αλλά ενας Κουβανός με ελληνικές ρίζες (!) βοήθησε να κατανοήσουμε τι γίνεται, που πάμε κτλ. Είναι πολύ σημαντικό να ξέρουν το μικρό σου όνομα γιατί με αυτό σε φωνάζουν οπουδήποτε, αρα καταλαβαίνεις τα γέλια που έκανε ο κόσμος με το όνομα μου, πόσο μάλλον που το υποκοριστικό μου στα ισπανικά αντιστοιχεί σε αντικείμενο κουζίνας.
Anyway το σύστημα τους είναι πληρώνεις πρώτα, χειρουργούμε μετά. Στο λογιστήριο λοιπόν σου ανοίγουν ένα φάκελο, καταχωρουν προσωπικά στοιχεία, πληρώνεις και μετά σε παραλαμβάνει συνοδός και σε πάει για τα υπόλοιπα. Ειχαμε ένα προβληματάκι στη συννενόηση, ποιο ειναι το μικρό όνομα, ποιο το επώνυμο, εκει βλέπεις έχουν όλοι τρία, τους Κουβανούς τους διέπει όμως η φιλική προσπάθεια και κάτι καταφέραμε. Η γραμματέας που μας ανέλαβε ήταν μια πανύψηλη κουκλάρα μουλάτα, με πράσινα μάτια, πανέμορφο πρόσωπο και τέλειο σώμα, στολή γραφείου (ταγεράκι) συνδυασμένο με 10ποντο τακούνι. Αν είχε λίγο πιο ανοιχτό το πουκάμισό της θα ήμουν σίγουρη ότι αυτήν έχουν στο μαυλό τους οι σκιτσογράφοι του Playboy με τις sexy γραμματείς. Μας άφησε λοιπόν στην αίθουσα αναμονής μαζί με άλλα 30 άτομα. Καλά λέω, εδώ τη βάψαμε, θα περιμένουμε μέρες. Είχε βέβαια τηλεόραση (αμέ!) και έπαιζε από mundial μέχρι τα τελευταία χιτάκια reggaeton. Λίγο θέλουν οι Κουβανοί και να κάτι σπασίματα ώμων, κάτι πόδια να χτυπάν στο ρυθμό, superparadise το μαγαζί. Άσε τα φιλήματα. Έμπαινε νοσοκομα, να φιλιά, έμπαινε γιατρός αιντε πάλι. Αυτά τα φιλιά όμως είχαν κάτι περίεργο. Ακουγόντουσαν πολύ*. Με έπιασε ανησυχία. Τι είναι αυτό, νοσοκομείο? Και αν ναι που είναι η νοσοκόμα με μούτρα σκύλας έτοιμη να σου χώσει μπάτσα; Οι γιατροί με ύφος 10 καρδιναλίων που είναι? Με τα πολλά στα επόμενα 10 λεπτά η γραμματέας είχε φωνάξει τουλάχιστον 10 ονόματα και έβλεπες ότι το πάρτυ στο ΙΚΑ αλλά κουβανικά είχε μετατραπεί σε στρατόπεδο σε ετοιμότητα. Και έτσι άρχισε το πρώτο μέρος.
Η όλη διαδικασία χωρίζεται σε 2 μέρη άρα και 2 πληρωμές. Πρώτα γίνονται όλες οι απαραίτητες εξετάσεις για να διαπιστώσουν αν μπορείς να κάνεις την επέμβαση. Καλό είναι να έχεις γυαλιά ηλίου μαζί σου γιατί η τελευταία εξέταση απαιτεί διαστολή της κόρης και όταν βγαίνεις έξω τα μάτια σου είναι σαν φιλμ εκτεθειμένο στον ήλιο. Καμία εξέταση δεν είναι επώδυνη. Φυσικά περνάς από οπτομετρικό έλεγχο, παχυμέτρηση, τοπογραφία ματιού και δεν ξέρω και εγώ τι άλλο. Υπάρχει ένα ύπουλο μηχάνημα μόνο, που εκεί που κοιτάς ωραία και καλά σε μια τρυπούλα με φωτάκι και είσαι συγκεντρωμένος κάνει ένα φφστ και σου πετάει ένα νερό το βλαμένο. Υπάρχει και μια ακόμη εξέταση που η καλή γιατρός εχει ενα μολυβι και σου ζωγραφίζει κάτι στην ίριδα. Οι εξετάσεις πάντως γίνονται από άλλους γιατρούς και όλα τα αποτελέσματα τα συγκεντρώνει η/ο γιατρός που θα κάνει την επέμβαση. Το πρωινό λοιπόν πέρασε ακούγοντας το όνομα μου σε διάφορες παραλλαγές συνοδευόμενο με γέλιο. Στο τέλος των εξετάσεων λοιπόν γνωρίζω τη γιατρό μου που μου ανακοίνωσε ότι μπορώ να κάνω την επέμβαση και μου ανέλυσε πως αυτή γίνεται. Η μέθοδος ονομάζεται epi-lasik, είναι τελείως ανωδυνη και μπορείς να βρεις πληροφορίες σε δεκάδες site. Για την γιατρό που δεν υπάρχουν site, θα σου πω εγώ. Το όνομα της είναι Yamila, είναι μουλάτα, κοντούλα γύρω στα 30-35 μιλά σπαστά αγγλικά και μου τόνιζε, no swim, no rub the eyes, no water the eyes. To τελειότερο όλων ήταν το backround του υπολογιστή της. Ένας Ιησούς να κάθεται σε ένα βράχο σε στάδη προσευχής. Τον είδε ο Mboy και κατουρήθηκε από τα γέλια. Εγώ ψέματα δε θα πω, χεσμένη στο φόβο ήμουν. Ασε που η επέμβαση θα γινόταν στις 06.06.06 άδικο είχα?
Την επομένη λοιπόν πάλι πρωί πρωί στο νοσοκομείο μαζί με άλλους 9 ισπανόφωνους για την επέμβαση. Αφού μας καθάρισαν και μας φορέσαν άσπρες μπλούζες, περιμέναμε. Αίθουσα αποστειρωμένη χειρουργείου αλλά πάντα με τηλεόραση να παίζει τις γνωστές σάλσες. Βγάλαμε τα γυαλιά μας και καθόμαστε σαν τα γκαβά ο ένας απέναντί από τον άλλο. Με έχουν κόψει οι τύποι ότι είμαι αλλόφωνη και προσπαθούν να με χαλαρώσουν. Η διπλανή μου σε υποτυπώδη αγγλικά μου λέει ότι δεν πονάει καθόλου, το ξέρει γιατι τώρα κάνει το 2ο μάτι της. Απέναντι έχω ένα τρελοκουβανό ίδιο με τον Ροναλντίνιο να μου γελάει και να κάνει νοήματα relax relax. Ακούω τη διπλανή να λέει ότι στη Γερμανία τους αρέσει πολύ η reggeaton, της λέω και στην Ελλάδα το ίδιο, έγινε πανηγύρι από τα γέλια. Μέχρι που ήρθε η στιγμή. Μπήκα πρώτη. Και με περίμενε η γιατρός μου. Μου έδωσαν 2 μπαλάκια antistress και ξάπλωσα σε ένα κρεβάτι. Με σκεπάσαν με το γνωστό χειρουργικό πανί αφήνοντας το δεξί μάτι ακάλυπτο. Η γιατρός έριξε μερικές σταγόνες αναισθητικού υγρού και μετά έπιασε τα βλέφαρα με ειδική λαβίδα (όχι δεν μου τα καρφωσε με οδοντογλυφίδες). Μου έλεγε συνέχεια τι θα επακολουθήσει. Ενα μηχανημα με 3 κόκκινα φώτα ήρθε από πάνω μου και έπρεπε να κοιτάω σταθερά το μεσαίο κόκκινο φως. Μου είπαν ότι θα αισθανθώ πίεση και μου έβαλαν ένα κύλινδρο στο μάτι που όντως πίεζε αρκετά. Ένοιωσα να κόβεται πολύ γρήγορα κάτι, την γιατρό ναι αναποδογυρίζει το τμήμα του ματιού που κόπηκε καθώς δεν κόπηκε τελείως τμημα της εξωτερικής στοιβάδας αλλά μόνο μέχρι ένα σημείο και μετά they applied the laser. Ξέρω ότι πολλοί θα το βρουν αποκρουστικό αλλά έχει γέλιο να μυρίζεις την καμένη σάρκα σου. Σε μερικά λεπτά έληξε, η γιατρός έβαλε στη θέση του το αναποδογυρισμένο τμήμα, έβγαλε το κύλινδρο και αυτό ήταν. Το ίδιο έγινε και με το δεύτερο μάτι. Η όλη διαδικασία πήρε γύρω στα 10 λεπτά όπου η γιατρός με την βοηθό της σχολιάζαν πόσο χάλια είναι τα αγγλικά τους και συγνώμη που δεν μιλάν καλά. Δεν πόνεσα καθόλου. Πραγματικά καθόλου. Όταν σηκώθηκα έβλεπα θολά, με πήραν από το χέρι, πέρασα από την αίθουσα που ήταν τα υπόλοιπα άτομα που με υποδέχτηκαν με χαμόγελα, μου έβαλαν πλαστικά προστατευτικά και με παρέδωσαν στον Mboy μαζί με οδηγίες για τα φάρμακα. Την επόμενη μέρα είχαν και πάλι ραντεβού με τη γιατρό για να δει πως πήγα.
07.06.2006 και πάλι στο γνωστό μέρος. Στην αίθουσα αναμονής πέρασε η νοσοκόμα, με φίλησε και με ρώτησε πως είμαι. Οχι μόνο εμένα, όλα τα παιδιά της χθεσινής ημέρας, που χαιρετιόμασταν με μισόκλειστα μάτια λες και ανήκαμε σε μυστική οργάνωση. Φιλιά, κόντρα εξετάσεις, όλα καλά, η γιατρός no water eyes, wear glasses for sun, εβγαλά και φωτογραφία της. Σε γενικές γραμμές, από 4.50 και 4.75 μυωπία, είμαι πλέον στο μηδέν. Θα πρέπει μέχρι το τέλος του μήνα να βάζω σταγόνες και να ρίχνω νερό στο πρόσωπό μου, να μη κάνω μπάνιο στη θάλασσα (ουφ!) και να μη πειράζω τα μάτια μου. Αυτά τα ολίγα.
Για την επέμβαση έδωσα 1200ευρώ. Αν υπολογίσεις ότι εδώ θέλουν τουλάχιστον 2500, ε τότε ξόδεψα 1200ευρω μάτια, 1000ευρω εισητήριο και 300ευρώ η διαμονή με μερικά mojitos. Νομίζω πως έπραξα καλά.
*αργότερα έμαθα ότι οι Κουβανοί φιλάν μόνο την δεξιά πλευρά του προσώπου αλλά διπλά. Γι'αυτό και ακούγαμε διπλά σμουτς. Μέχρι να το μάθουμε, ο Μboy φίλησε πολλές κουβανές και κουβανούς στο στόμα, προσπαθώντας να φτάσει το άλλο μάγουλο. Ύποπτο?

15 comments:

  1. agapw terpnon meta wfelimou & kwnopa=>nxt year u will travel met'aposkevis vip(er)

    ReplyDelete
  2. YΠOΠTO!Nτειρ΄τον!Kαλωσόρισες βρέι...!!!!

    ReplyDelete
  3. Η τιμή των 2500 ισχύει και για τα πανεπιστημιακά στο Ηράκλειο και στην Αλεξανδρούπολη; Αν ξέρεις.

    ReplyDelete
  4. καλη η θεωρεία αλλά αν έβαζες και καμια φωτογραφία θα ήταν καλύτερα :)


    Υ.Γ:Με τόσα φιλιά και τόσες γυναίκες το σκέφτομαι κι εγώ πλέον.Μεταξυ σοβαρού και αστείου για μενα που έχω αστιγματισμο υπάρχει κατι αντίστοιχο;βλακεία ειπα ε;

    ReplyDelete
  5. katalabaineiσ giati ta perasa και εγω ολα αυτα,οτι τωρα που τα διαβαζω κλαιω.
    Αλλα ας το ξεπερασουμε γρηγορακαι ας παμε στον γνωστο Zouri.
    Ποιες ειναι αυτες οι μουλατες?

    ReplyDelete
  6. χμμμ... με βάζεις σε σκέψεις... λες να αλλάξω το στυλ καθηγήτριας με γυαλάκια...?

    ReplyDelete
  7. mulata είναι η μιγάδα στα Πορτογαλέζικα, και προέρχεται από αραβική λέξη ("muwuallad", μιγάς από Άραβα και μη Άραβα), αλλά έχει επικρατήσει για αυτά τα δροσερά και συχνά στεατοπυγή κοράσια που είναι μια μίξη πορτογαλέζικου, ινδιάνικου και μαύρου αίματος, τα οποία θαυμάζουμε στην τηλεόραση με αφορμή το καρναβάλι του Ρίο (το Αντίρριο, από όσο ξέρω, δεν έχει καρναβάλι).

    Οι λέξεις μουλάρι και μούλος έχουν κοινή ρίζα με τη μουλάτα.

    ReplyDelete
  8. σας ευχαριστω κυρια μου

    ReplyDelete
  9. Τώρα που βλέπεις καλύτερα, υπάρχει κάτι που θες να αλλάξεις στη ζωή σου, στις συνήθειές σου; Πάντως η περιγραφή ήταν γλαφυρότατη, αφού σκέφτομαι να πάω κι εγώ κι ας μην έχω πρόβλημα!!!

    ReplyDelete
  10. Τζωτζιου,πολυ γελιο.
    lamiotis:το ξαναλεμε,τωρα που βλεπει θα αλλαξει αντρα.

    ReplyDelete
  11. Ζουρι, για να αλλάξει άντρα θα πρέπει είτε ο τωρινός να είναι πολύ χάλια και μόλις τον είδε καθαρά έπαθε σοκ είτε πολύ όμορφος οπότε λαχτάρησε η ψυχή της και είδε το φως το αληθινό το οποίο πολύ απλά δεν αντέχει, της πέφτει πολύ βρε αδερφέ! Χα, χα, χα...
    Μην αλλάξει μπλογκογειτονιά τώρα που βλέπει καθαρά τι γράφουμε εμείς οι υπόλοιποι ;-)

    ReplyDelete
  12. Μπράβο κορίτσι μου, ΜεΓειά τα μάτια, το ίδιο έκανε και η γυναίκα μου πριν 7 χρόνια (όχι Κουβα βρε..)
    και περάσατε και καλά, πήρατε και τον αέρα σας (αέρα εσύ, πουρόΚαπνο ο άλλος)

    φιλάκια!

    ReplyDelete
  13. @montresor
    δεν ξέρω αν πρέπει να αλλάξεις στυλ, για μένα δεν ήταν θέμα εμφάνισης προς τους άλλους. Σε εμένα δεν άρεσε πως ήμουν με γυαλιά. Η cherry λέει ότι χωρίς γυαλιά έχεις το πρόσωπό σου πίσω. Και είναι όμορφο να σε βλέπεις όπως είσαι.
    @marquee στην διάθεση σας
    @lamiotis δεν αλλάζει κάτι στις συνήθειες μου απλά μου αρέσει περισσότερο να κοιτάω το πρόσωπό μου.
    @τζώτζιου δεν ξέρω αν ισχύει στα πανεπιστημιακά η τιμή αυτή. Προτίμησα την Κούβα από την Κρήτη καθώς έτσι και αλλιώς είχα αποφασίσει να κάνω τις διακοπές μου εκεί.
    zouri kai ey-aggele emeis ta eipame xtes

    ReplyDelete
  14. @roidi
    ευχαριστώ πολυ! φιλια!

    ReplyDelete
  15. Φιλησε Κουβανους στο στομα κι εμεις μιλαμε για την επεμβαση??!!!

    ReplyDelete

I absolutely love to read your comments even though I don't get to respond to all of them. Still, I promise to hop over for a visit...